Om bokbinderihörnan

Om bokbinderihörnan...

Den här bloggen handlar om handbundna böcker och jag lägger bl a in bilder på en del av de böcker jag själv binder. Länkar till andra bokbinderibloggar, föreningar, tutorials och annat som har med bokbinderi att göra kommer också att dyka upp här.

tisdag 10 april 2012

Bokbinderiutställning i Härnösand

Fick ett tips via Facebook från en av mina vänner om att bokbinderieleverna på Leksands Folkhögskola ska ha utställning, Sagolika bokband, på Sambiblioteket den 28 april till 19 maj. Den 28 april kl. 12:00 inleds utställningen med Vernissage och Workshop.

För den som har vägarna förbi Falun under sommaren,  visas samma utställning, Sagolika bokband, på Dalarnas museum under perioden 28 maj till 26 augusti.

Jag lär tyvärr inte själv ta mig till vare sig Härnösand eller Falun, det är ju både en kostnads- och en (res)tidsfråga, då jag bor i Stockholm, men för den som har möjlighet och är intresserad, rekommenderar jag absolut ett besök på utställningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar